Nowe nazwy w domenie .olsztyn.pl
Najnowsze nazwy i adresy
Ostatnie komentarze
Table 'layers_zolsztyna.fusiona8684_seo_friend' doesn't exist
Diesel wzbogacony gazem LPG w samochodach ciężarowych.
Diesel wzbogacony gazem LPG w samochodach ciężarowych.

Diesel na gaz - to działa!

Instalacje LPG do silników wysokoprężnych składają się z zestawu podobnego jak do silników iskrowych czyli jest zbiornik, reduktor parownika, wtryskiwacze gazu, przełącznik LPG, elektroniczna jednostka sterująca ECU, czujniki monitorujące prędkość obrotową silnika, jego obciążenie, temperaturę i inne ważne parametry pracy jednostki napędowej. Sterownik silnika pełni funkcję monitorująco-kontrolną.

Nie ma znaczących różnic w instalacjach przeznaczonych do silników wysokoprężnych i z zapłonem iskrowym. W skład zestawu wchodzą między innymi: zbiornik, reduktor parownika, wtryskiwacze gazu, przełącznik LPG, elektroniczna jednostka sterująca ECU oraz czujniki monitorujące prędkość obrotową silnika, jego obciążenie, temperaturę i inne ważne parametry pracy jednostki napędowej. Sterownik silnika pełni funkcję monitorująco-kontrolną. W razie awarii któregoś z podzespołów bądź niepoprawnych parametrów pracy następuje wyłączenie systemu. Gaz nie jest wówczas dostarczany do komory spalania, a samochód pracuje jako jedno-paliwowy.

W dobie pogoni za niższą emisją substancji szkodliwych rozwiązanie łączące zasilanie olejem napędowym i gazem LPG wydaje się wręcz idealne. Silniki Diesla bez systemu Common Rail uzyskiwały jedynie do 80% spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a dla turbodoładowanych, nowoczesnych jednostek napędowych z układem Common Rail ta wartość jest mniej więcej o 5-7% wyższa. Składnikami reakcji niepełnego spalania są substancje szkodliwe, takie jak tlenek węgla, węglowodory czy na przykład cząstki stałe. Dodanie LPG do mieszanki powoduje, że dopalane jest 95% paliwa. To zdecydowanie lepszy wynik, a co za tym idzie - mniej emitowanych substancji szkodliwych i większa moc jednostki.

Zaletą tego układu są nieco lepsze osiągi pojazdu. Zastosowanie LPG do diesla powoduje wzrost maksymalnego momentu obrotowego i mocy jednostki napędowej nawet o 30%. Biorąc pod uwagę również płynące z tego oszczędności, które mogą wynieść nawet 20%, można stwierdzić, że jest to bardzo dobre rozwiązanie.


Jakie są rodzaje instalacji LPG do silników diesla?

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się rozwiązanie zwane diesel - gaz. Systemy mono-fuel oraz dual-fuel są drogie w montażu i ustawieniu. Jest jednak trzecia opcja, rozpowszechniana na rynku jako diesel gaz. W tym układzie rozruch odbywa się na oleju napędowym. Dopiero podczas pracy dodawane jest LPG. Główną różnicą względem systemu dual-fuel są proporcje mieszanki. W tym przypadku to gaz stanowi 30% mieszanki. Dzięki temu uniknięto konieczności wprowadzania poważnych zmian, generujących dodatkowe wydatki.

W Olsztynie i okolicach Olsztyna instalacje LPG do silników diesla stają się również coraz bardziej popularne. Przedstawiamy profil nazwy internetowej diesel na gaz lpg oraz instalacja Olsztyn.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.